• دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران، نشستی تخصصی با سخنرانی صابر امامی به بررسی نقش فناوری اطلاعات در توسعه صنعت نشر ایران می‌پردازد و به موضوعاتی چون تولید محتوای دیجیتال و تغییرات توزیع می‌پردازد. به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز پژوهشی آرا در حاشیه سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست تخصصی با موضوع جایگاه ابزارهای نوین فناوری اطلاعات در توسعه صنعت نشر ایران را با سخنرانی دکتر سید صابر امامی در سالن نشست‌های تخصصی نمایشگاه برگزار می‌کند. این رویداد روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد و به بررسی فناوری های دیجیتال و تولید محتوای کتاب ، تغییر مدل توزیع و توسعه برنامه مطالعه دیجیتال میپردازد .این برنامه با حضور مدیران پژوهشی، صاحب‌نظران و فعالان صنعت کتاب برگزار می‌شود و فرصتی است برای شبکه‌سازی حرفه‌ای بین فعالان حوزه نشر و فناوری و گفت‌وگوی تعاملی درباره آینده نشر ایران است.مرکز پژوهشی آرا با تمرکز بر مفهوم سیاستگذاری عمومی با بهره گیری از رویکرد پژوهشی مسائل ایران اسلامی را مورد توجه قرار می دهد. پژوهشگران این مرکز محققینی برجسته در زمینه های گوناگون از قبیل فرهنگی، اجتماعی، سیاست خارجه، محیط زیست، .صنعت، آموزش عالی، سلامت و بهداشت عمومی، رفاه عمومی، امنیت، ارتباطات و علم و فناوری می باشند که در این رهگذر پیشرفت سریعتر ایرانی سربلند و توانمند را رقم می‌زنند.
  • مرکز پژوهشی آرا در حاشیه سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست تخصصی «جایگاه ابزارهای نوین فناوری اطلاعات در توسعه صنعت نشر ایران» را برگزار کرد و تحولات فناورانه این صنعت را مورد بررسی قرار داد. بررسی‌های ارائه شده در این نشست تخصصی نشان می‌دهد فناوری‌های نوین به طور بنیادین در حال تغییر چهره صنعت نشر جهانی هستند و این در حالی ست که صنعت نشر ایران با وجود پیشرفت‌های اخیر، هنوز به طور کامل از ظرفیت‌ فناوری‌های نوین درفرایند نشر بهره‌برداری ننموده است.  سخنران نشست تخصصی «جایگاه ابزارهای نوین فناوری اطلاعات در توسعه صنعت نشر ایران»، با اشاره به تحولات جهانی این صنعت گفت: امروزه فناوری به موتور محرکه اصلی صنعت نشر در جهان تبدیل شده است و شاهد آن هستیم که پلتفرم‌های دیجیتال و ابزارهای نوین، تعریف سنتی نشر و حتی شاخص‌هایی مانند سرانه مطالعه را دگرگون کرده‌اند. سید صابر امامی مدیر انتشارات مرکز پژوهشی آرا در این نشست افزود: فناوری معمولاً در فضای رقابتی رشد می‌کند، اما صنعت نشر ایران به دلیل عدم وجود نگاه تجاری قوی، انگیزه چندانی برای بهره‌گیری از این ابزارها ندارد. این در حالی است که فناوری می‌تواند بدون حذف کتاب فیزیکی، بازار نشر را گسترش دهد و به رشد اقتصادی این صنعت کمک کند. همچنین در این نشست تخصصی، به شیوه‌های نوین تامین مالی در عرصه جهانی اشاره شد و به عنوان راهکار پیشنهادی برای حل چالش داخلی که می تواند بار مالی را از دوش مولف بردارد و امکان سنجش بازار و میزان استقبال از اثر را نیز فراهم ‌کند، مورد بررسی قرار گرفت.
امروز چهارشنبه، ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۴، شما در سازمان الکترونیک آرا هستید!